In-company workshop
Who is Accountable?
Enablement van de commerciële driehoek
Kernwoorden
#SaMaCo #SalesMarketingCommunicatie #Accountability
Over
In de reis van de klant hebben marketing en communicatie, ten koste van sales, een belangrijke rol gekregen. Binnen een bedrijf hebben drie entiteiten een relatie met de klant. Maar alle drie werken ze op hun eigen eiland, spreken ze een eigen taal, hebben ze eigen doelen en kpi’s.
Tijdens deze in-company workshop krijg je inzichten in hoe de commerciële driehoek van Sales, Marketing en Communicatie (SAMACO) optimaal kan samenwerking. Je leert elkaars taal spreken en krijgt inzicht in onderlinge KPI’s en waarom deze belangrijk zijn.
Je leert de SaMaCo methode en waarmee je direct een handvat hebt om samen plannen te maken en uit te voeren. We gaan aan de slag en maken samen een activatieplan. Dit is een plan voor leadgeneratie of om een product of dienst in de markt te zetten. Uiteraard doen we dit op de SaMaCo manier. Op deze manier brengen we alle inzichten samen en gaan de deelnemers samen aan het werk. We creëren accountability.
Voor wie
- Midden en top MKB bedrijven in de B2B (<500 fte.)
- Bedrijven met een eigen sales- en marketingafdeling
- Bedrijven die effectiever willen worden in de commerciële operatie
- Directies / MarkCom en Sales managers / Sales-, Marketing- en Communicatiemedewerkers.
Wat levert het op?
Na afloop van de workshop heb je:
- Inzicht in de gap tussen de huidige en gewenste samenwerking en hoe dit te verbeteren met SaMaCo methode.
- Een concreet Activatieplan/ Lead generatieplan / Account Based Marketingplan. Direct na de sessie kan je hier actief mee aan de slag.
- Handvatten voor implementatie en borging van de SaMaCo methode.
De workshop wordt gegeven door
Marco Diks – Chief Storyseller en al 10 jaar eigenaar van Storysellers. Co-auteur 2de druk van het boek “Who is accountable” – Docent bij Avans Hogeschool
Werner van Beusekom – Merkstrateeg – Auteur boek “Who is Accountable” – Docent Avans Hogeschool
Franck Kuppers – Marketing strateeg – Auteur boek “ Who is accountable”
Praktische informatie
Datum
In overleg
Duur
1 dag + 2 dagdelen
Locatie
In-company
Aantal deelnemers
10 medewerkers per organisatie
Overig
De deelnemers moeten de commerciële driehoek (Sales / Marketing / Communicatie) vertegenwoordigen.
Iedere workshop vergt voorbereiding en onderlinge samenwerking.
Alle deelnemers ontvangen het boek “Who is Accountable”.
Kosten
Vanaf € 2995,– excl. BTW
VRAAG HIER JE OFFERTE AAN
Schrijf je hier in voor de workshop ‘Who is Accountable’. Ontvang je liever eerst meer informatie? Dat kan ook.
Vergeet niet om het juiste selectievakje aan te vinken. Na ontvangst van je gegevens nemen we contact op.
Andere workshops
We bieden meer workshops en mastersclasses aan die bij jouw organisatie passen.
Wil je weten of een workshop voor jouw organisatie geschikt is? Neem contact op met Marco Diks. Hij vertelt je graag meer over de mogelijkheden en denkt met je mee voor een programma op maat.
Marco Diks
Chief Storyseller