De Magie van “Odido”:

Een Marketing Masterstroke?

De Magie van “Odido”

T-Mobile in Nederland besloot dat het tijd was om nieuwe een hoofdstuk te gaan schrijven. Ze kozen een nieuwe naam, die zowel simpel als ingewikkeld was: Odido. Een palindroom. Een woord dat van voor naar achter (en andersom!) hetzelfde leest. Maar wat betekent het? Niemand die het weet. En dat is precies het punt!

De wereld van de consument en de media is in rep en roer. “Odido? Wat is dat voor naam?” “Het klinkt als een rare ziekte!” “Het klinkt als een exotische vrucht!” Sommige reacties zijn positief, nieuwsgierig naar de innovatie achter deze gekke naam. Maar vele anderen krabben zich achter het oor of fronsen hun wenkbrauwen in verwarring.

Maar laten we even stilstaan bij wat hier echt gebeurt. Ondanks de gemengde reacties is er één ding dat niet te ontkennen is; iedereen heeft het over Odido. En dat, beste lezers, is pure marketingmagie.

In een wereld waar bedrijven worstelen om op te vallen tussen de eindeloze stroom van informatie en reclame, heeft Odido het voor elkaar; ze zijn het gesprek van de dag. Alle nieuwskanalen praten erover. Op social media buitelen de meningen, grappen en memes over elkaar heen. Odido is niet zomaar een naam meer; als het zo doorgaat wordt het een fenomeen.

Maar is dit een briljante, doordachte marketingstrategie of gewoon een gelukkig toeval? Dat is eigenlijk de enige interessante vraag! Een ding is zeker: onbedoeld of niet, de keuze voor een dergelijke unieke naam heeft zijn vruchten afgeworpen.

Misschien wisten de makers van Odido dat in dit digitale tijdperk, waar alles binnen enkele seconden viraal kan gaan, een beetje controverse een campagne aardig op stoom kan brengen. Of misschien waren ze gewoon dol op palindromen. Wie zal het zeggen?

Wat we wel weten is dit: Marketing draait niet alleen om het verkopen van een product. Het gaat om het creëren van een gesprek, het aanspreken van emoties, het uitlokken van reacties. En in het geval van Odido, hebben ze dat allemaal gedaan.

Job well done!

Dus, een toast op Odido, de naam die ons allemaal liet praten, lachen, fronsen en nadenken. In de wereld van marketing is dat misschien wel het grootste compliment dat je kunt krijgen. Proost! 🥂



Ook interessant

De Krachtige Sleutel om de Content Overload te Overwinnen

De Krachtige Sleutelom de content overload te overwinnenIn de huidige digitale wereld worden we overspoeld met een overvloed aan informatie en content. Dit vormt een enorme uitdaging voor marketeers, die constant vechten om de aandacht van hun doelgroep te krijgen....

De boekenlijst voor jouw vakantie

De vakantie boekenlijst7 tips voor boeken die wel leuk zijn om te lezen tijdens jouw vakantie.De vakantieperiode is een uitgelezen kans om te ontspannen, tot rust te komen en te genieten van quality time met je gezin, vrienden of andere reisgenoten. Of je nu op het...

Aanbestedingen winnen met Account Based Marketing

Met Account Based Marketing win je aanbestedingen om je de klant gerichte informatie aanbiedt op vragen die ze nog niet hebben gesteld. Maar wel hebben.

Het Festival van Contentmarketing

Het Festivalvan content marketingHet Festival van Contentmarketing   Stel je voor dat je op een drukbezocht festival staat, met een kakofonie van geluiden die om je oren vliegt. Overal zijn mensen aan het schreeuwen, in een poging om boven de rest uit te komen....

Van Ploeg tot pixel

Van Ploeg tot pixel De evolutie van contentmarketingHoe contentmarketing is ontstaan en veranderd Contentmarketing is het maken en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content om een specifieke doelgroep aan te trekken en te binden, met als...

Jouw merk als magneet voor nieuwe medewerkers

Een merkpositionering is een cruciaal onderdeel van de marketingstrategie van elk bedrijf. Het is de manier waarop het merk zich onderscheidt van de…

Marketing en sales als één team

Als marketeer of commercieel directeur weet je waarschijnlijk maar al te goed hoe belangrijk het is dat marketing en verkoop goed samenwerken. Helaas gebeurt het nog…

Functioneel tevreden of emotioneel loyaal?

Klantbeleving is een woord dat heel, heel veel wordt gebruikt. Elk bedrijf is er wel mee bezig. Althans, dat zeggen ze als ik ernaar vraag. Dat klopt ook wel. De meeste bedrijven denken na over hun interne processen en hoe…

Hoppen of houden?

Hoppen of houden? Voor welke beleving kiest jouw medewerker?Een Human Resources manager stond voor een uitdaging. Volgens een onderzoek van het UWV veranderde 1 op de 5 medewerkers in 2022 van baan aldus het NRC Dagblad. De vraag die de directie aan de HR manager...

De Kunst van het Kiezen

De kunst van kiezen in Account Based Marketing Waarom het zo lastig, maar cruciaal isStel je voor: je staat in een snoepwinkel, overal om je heen kleurrijke lekkernijen. De keuze is reusachtig; van nostalgische dropjes tot exotische chocolade. Maar, je mag maar één...