De Magie van “Odido”:

Een Marketing Masterstroke?

De Magie van “Odido”

T-Mobile in Nederland besloot dat het tijd was om nieuwe een hoofdstuk te gaan schrijven. Ze kozen een nieuwe naam, die zowel simpel als ingewikkeld was: Odido. Een palindroom. Een woord dat van voor naar achter (en andersom!) hetzelfde leest. Maar wat betekent het? Niemand die het weet. En dat is precies het punt!

De wereld van de consument en de media is in rep en roer. “Odido? Wat is dat voor naam?” “Het klinkt als een rare ziekte!” “Het klinkt als een exotische vrucht!” Sommige reacties zijn positief, nieuwsgierig naar de innovatie achter deze gekke naam. Maar vele anderen krabben zich achter het oor of fronsen hun wenkbrauwen in verwarring.

Maar laten we even stilstaan bij wat hier echt gebeurt. Ondanks de gemengde reacties is er één ding dat niet te ontkennen is; iedereen heeft het over Odido. En dat, beste lezers, is pure marketingmagie.

In een wereld waar bedrijven worstelen om op te vallen tussen de eindeloze stroom van informatie en reclame, heeft Odido het voor elkaar; ze zijn het gesprek van de dag. Alle nieuwskanalen praten erover. Op social media buitelen de meningen, grappen en memes over elkaar heen. Odido is niet zomaar een naam meer; als het zo doorgaat wordt het een fenomeen.

Maar is dit een briljante, doordachte marketingstrategie of gewoon een gelukkig toeval? Dat is eigenlijk de enige interessante vraag! Een ding is zeker: onbedoeld of niet, de keuze voor een dergelijke unieke naam heeft zijn vruchten afgeworpen.

Misschien wisten de makers van Odido dat in dit digitale tijdperk, waar alles binnen enkele seconden viraal kan gaan, een beetje controverse een campagne aardig op stoom kan brengen. Of misschien waren ze gewoon dol op palindromen. Wie zal het zeggen?

Wat we wel weten is dit: Marketing draait niet alleen om het verkopen van een product. Het gaat om het creëren van een gesprek, het aanspreken van emoties, het uitlokken van reacties. En in het geval van Odido, hebben ze dat allemaal gedaan.

Job well done!

Dus, een toast op Odido, de naam die ons allemaal liet praten, lachen, fronsen en nadenken. In de wereld van marketing is dat misschien wel het grootste compliment dat je kunt krijgen. Proost! 🥂



Ook interessant

Concurreren doe je met een goede klantbeleving!

Als klant ben ik kritisch, veeleisend en ongeduldig. Ik verwacht een naadloze ervaring van begin tot eind en als een bedrijf dat niet kan bieden, dan…

Het Festival van Contentmarketing

Het Festivalvan content marketingHet Festival van Contentmarketing   Stel je voor dat je op een drukbezocht festival staat, met een kakofonie van geluiden die om je oren vliegt. Overal zijn mensen aan het schreeuwen, in een poging om boven de rest uit te komen....

Voorkom de bullshit bingo

In een steeds meer competitieve markt is het essentieel voor organisaties om zich te onderscheiden van hun concurrenten. Een van de meest effectieve manieren om dit te bereiken, is door het uitdragen van een unieke identiteit. De…

Hoppen of houden?

Hoppen of houden? Voor welke beleving kiest jouw medewerker?Een Human Resources manager stond voor een uitdaging. Volgens een onderzoek van het UWV veranderde 1 op de 5 medewerkers in 2022 van baan aldus het NRC Dagblad. De vraag die de directie aan de HR manager...

Gen Z in jouw DMU

Hoe bereik je Gen Z in jouw DMU?5 essentiële tips voor marketeers en sales pro'sIn de snel evoluerende wereld van marketing en sales is het van cruciaal belang om de doelgroep effectief te bereiken. Met de opkomst van Generatie Z als een machtige consumentengroep, is...

van analytics tot anarchie

Van analytics tot anarchieDe bonte bruiloft van Marketing en salesAh, de marketeers, de grootmeesters van omzetcijfers en leadgeneratie, de alchemisten van de 21ste eeuw! Ze zitten daar, in hun glanzende kantoren die meer weg hebben van een ruimteschip dan een...

Jouw merk als magneet voor nieuwe medewerkers

Een merkpositionering is een cruciaal onderdeel van de marketingstrategie van elk bedrijf. Het is de manier waarop het merk zich onderscheidt van de…

De boekenlijst voor jouw vakantie

De vakantie boekenlijst7 tips voor boeken die wel leuk zijn om te lezen tijdens jouw vakantie.De vakantieperiode is een uitgelezen kans om te ontspannen, tot rust te komen en te genieten van quality time met je gezin, vrienden of andere reisgenoten. Of je nu op het...

Vragen die niet gesteld worden aan de buyers persona.

Om echt inzicht te krijgen in jouw klant, de persona, zal je diepere lagen van de drijfveren en beïnvloedende elementen moeten zien te vinden. De basis informatie is niet voldoende meer om onderscheidend te communiceren.

De Krachtige Sleutel om de Content Overload te Overwinnen

De Krachtige Sleutelom de content overload te overwinnenIn de huidige digitale wereld worden we overspoeld met een overvloed aan informatie en content. Dit vormt een enorme uitdaging voor marketeers, die constant vechten om de aandacht van hun doelgroep te krijgen....