Ricoh Document Center Zuid

Positionering & Pay-off 
Activatie Campagne

De positionering en pay off van Ricoh Document Center Zuid moest opnieuw worden geformuleerd zodat het RDC een duidelijke unieke positie in zou nemen in de verzadigde markt met veel concurrentie. 

We hebben een nieuwe positionering en Pay-off geformuleerd voor het Ricoh Document Center Zuid en heeft deze vertaald naar een Multi Channel Activatie Campagne. 

Door te focussen op de menselijke waarden die het RDC uniek maken positioneert  het RDC zichzelf, als zichtzelf, op een onderscheidende manier in een verzadigde markt tussen alle concurrenten. Ze laten een authentiek menselijk verhaal horen wat opvalt in de printer en document industrie.

 

Doelstelling

Nieuwe positionering en pay-off formuleren en deze laden middels een activatie campagne waarbij een maximaal bereik binnen de target groep gerealiseerd moest worden.

Ingezette expertise

Merkpositionering
Kernwaarde
Blue Ocean
Pay-off
Nieuw Logo
Activatiecampagne
Social Media
Video

Ricoh Document Center Zuid…..Simpel.

We wilden dat de medewerkers zelf de “storytellers’ zijn in alle video’s. Omdat humor belangrijk is voor het RDC zijn alle video’s met een “knipoog’ gemaakt. Met effect want bij elk klant contact werd duidelijk dat ze herkent waren waardoor het voor de klant een persoonlijke ervaring was om de video’s te bekijken. 

Doel bereikt

Voordat we de campagnes konden vormgeven hebben we analyses gemaakt en conclusies getrokken. Wie de klant, wie is het RDC en hoe sluiten we aan? In twee maanden tijden hebben we een linkedIn campagne en facebook campagne gelanceerd. De basis waren 6 video’s en een landingspagina. De campagnes hebben 2 maanden gelopen waarin we 90% bereik binnen de doelgroep hebben gerealiseerd. 

Campagne looptijd

aantal video's

Doelgroep

percentage Bereikt