Architect Direct

Klantreis en klantbeleving optimalisatie
van het offerte proces

Architect direct levert bouwtekeningen aan consumenten via een online platform. Voor zowel een dakkapel, een aanbouw of complete nieuwbouw, door een goed doordacht online proces weet Architect direct snel en makkelijk de particulier te helpen aan de juiste tekeningen, vergunningsaanvragen en zijn ze ook tijdens de bouw de spin in het web. De klant kreeg offertes die te veel informatie bevatten en te weinig klantspecifiek waren. Het offerteproces moest daarom vereenvoudigd en verbeterd worden om de conversie op de offertes te kunnen verhogen.

Doelstelling

Verhogen van conversies door klanten door middel van een verbetering van het online offerte proces en een verbetering van de aangeboden offertes als gevolg van het online proces. 

Ingezette expertise

CX analyse
Proces beschrijvingen
Project Management
Copywriting
Design en vormgeving

Architect Direct

De klant van Architect Direct krijgt veel informatie aangeboden. Dit leidde tot verwarring bij de klant en voor Architect Direct bleek dat niet alle benodige informatie beschikbaar was. Na een grondige analyse hebben gezamelijk met de klant het proces aangescherpt. We hebben alle teksten herschreven voor zowel het online offertes proces als de offerte zelf. Daarnaast hebben we door special voor Architect Direct ontworpen iconen verband weten aan te brengen in de informatie waardoor de eindklanten een betere beleving en begrip ervaren van de aanbieding die Architect Direct doet.  

Doel bereikt

Het doel was eenvoudig. Meer offertes die vooraf betere informatie waardoor offertes voor de eindeklant accurater zijn en dus beter converteren. Beide doelen zijn gerealiseerd. Meer offerteaanvragen en een hoger conversie in de “double digits” op de aangeboden offertes