over merk, marketing en klantbeleving
StoryBlog
Kraljic, de onbekende vriend van de marketeer
Kraljic, de onbekende vriend van de marketeerWaarom marketing en accountmanagement samen moeten komen Als marketeer werk je waarschijnlijk met persona's en doelgroepanalyses om klantbehoeften in...
RFM-analyse: Het Kompas voor Jouw Ideale B2B Klantprofiel
De RFM Analyse Het kompas voor jouw ideale b2b KlantprofielRFM-analyse: Het Kompas voor Jouw Ideale B2B Klantprofiel In de gestroomlijnde wereld van B2B marketing, waar elke euro telt en elke...
Aanbestedingen winnen?
Aanbestedingen winnen? Beantwoord de vraag die de klant niet steltWelkom in de wereld van tenders, aanbestedingen, RFP's en RFQ's, waar de finesse van je aanpak het verschil maakt tussen winst en...
De Kunst van het Kiezen
De kunst van kiezen in Account Based Marketing Waarom het zo lastig, maar cruciaal isStel je voor: je staat in een snoepwinkel, overal om je heen kleurrijke lekkernijen. De keuze is reusachtig; van...
Van Ploeg tot pixel
Van Ploeg tot pixel De evolutie van contentmarketingHoe contentmarketing is ontstaan en veranderd Contentmarketing is het maken en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content om...
De Magie van Odido: Een Marketing Masterstroke?
De Magie van "Odido": Een Marketing Masterstroke?De Magie van "Odido" T-Mobile in Nederland besloot dat het tijd was om nieuwe een hoofdstuk te gaan schrijven. Ze kozen een nieuwe naam, die zowel...
Het Festival van Contentmarketing
Het Festivalvan content marketingHet Festival van Contentmarketing Stel je voor dat je op een drukbezocht festival staat, met een kakofonie van geluiden die om je oren vliegt. Overal zijn...
van analytics tot anarchie
Van analytics tot anarchieDe bonte bruiloft van Marketing en salesAh, de marketeers, de grootmeesters van omzetcijfers en leadgeneratie, de alchemisten van de 21ste eeuw! Ze zitten daar, in hun...
De boekenlijst voor jouw vakantie
De vakantie boekenlijst7 tips voor boeken die wel leuk zijn om te lezen tijdens jouw vakantie.De vakantieperiode is een uitgelezen kans om te ontspannen, tot rust te komen en te genieten van quality...
Gen Z in jouw DMU
Hoe bereik je Gen Z in jouw DMU?5 essentiële tips voor marketeers en sales pro'sIn de snel evoluerende wereld van marketing en sales is het van cruciaal belang om de doelgroep effectief te bereiken....
De Krachtige Sleutel om de Content Overload te Overwinnen
De Krachtige Sleutelom de content overload te overwinnenIn de huidige digitale wereld worden we overspoeld met een overvloed aan informatie en content. Dit vormt een enorme uitdaging voor...
Vragen die niet gesteld worden aan de buyers persona.
Om echt inzicht te krijgen in jouw klant, de persona, zal je diepere lagen van de drijfveren en beïnvloedende elementen moeten zien te vinden. De basis informatie is niet voldoende meer om onderscheidend te communiceren.
Functioneel tevreden of emotioneel loyaal?
Klantbeleving is een woord dat heel, heel veel wordt gebruikt. Elk bedrijf is er wel mee bezig. Althans, dat zeggen ze als ik ernaar vraag. Dat klopt ook wel. De meeste bedrijven denken na over hun interne processen en hoe…
Voorkom de bullshit bingo
In een steeds meer competitieve markt is het essentieel voor organisaties om zich te onderscheiden van hun concurrenten. Een van de meest effectieve manieren om dit te bereiken, is door het uitdragen van een unieke identiteit. De…
Hoppen of houden?
Hoppen of houden? Voor welke beleving kiest jouw medewerker?Een Human Resources manager stond voor een uitdaging. Volgens een onderzoek van het UWV veranderde 1 op de 5 medewerkers in 2022 van baan...
Aanbestedingen winnen met Account Based Marketing
Met Account Based Marketing win je aanbestedingen om je de klant gerichte informatie aanbiedt op vragen die ze nog niet hebben gesteld. Maar wel hebben.
Concurreren doe je met een goede klantbeleving!
Als klant ben ik kritisch, veeleisend en ongeduldig. Ik verwacht een naadloze ervaring van begin tot eind en als een bedrijf dat niet kan bieden, dan…
Marketing en sales als één team
Als marketeer of commercieel directeur weet je waarschijnlijk maar al te goed hoe belangrijk het is dat marketing en verkoop goed samenwerken. Helaas gebeurt het nog…
Jouw merk als magneet voor nieuwe medewerkers
Een merkpositionering is een cruciaal onderdeel van de marketingstrategie van elk bedrijf. Het is de manier waarop het merk zich onderscheidt van de…