Storysellers | B2B Account Based Marketing Agency Breda
  • Home
  • Expertises
  • Cases
    • Case VX Company
    • Case BKV
    • Case RDC Zuid
    • Case Appalti
    • Case Architect Direct
  • Workshops
  • Blog
  • studio-OV9
  • Interim Marketing
  • Contact
Selecteer een pagina

Het Festival
van content marketing

Het Festival van Contentmarketing

 

Stel je voor dat je op een drukbezocht festival staat, met een kakofonie van geluiden die om je oren vliegt. Overal zijn mensen aan het schreeuwen, in een poging om boven de rest uit te komen. Sommigen schreeuwen naar hun vrienden, anderen proberen je iets te verkopen, en weer anderen roepen zomaar in het rond, hopend dat iemand ze zal horen. Maar ondanks al het lawaai, slaagt niemand er echt in om je aandacht te trekken. Je hoort de geluiden, maar ze vermengen zich allemaal tot een onverstaanbare ruis.

Het huidige landschap van contentmarketing is net als dat festival. We leven in een tijd waarin bedrijven en merken om je aandacht vechten met een overweldigende hoeveelheid aan content. Van blogposts en social media updates tot podcasts en video’s; het aanbod is eindeloos. Maar terwijl iedereen zo hard mogelijk schreeuwt, vergeten veel van die bedrijven de belangrijkste vraag te stellen: bieden we eigenlijk wel unieke waarde?

De persoonlijke ervaring moet centraal staan. In een wereld waar iedereen schreeuwt, is de kunst niet om harder te schreeuwen, maar om iets waardevols en authentieks te zeggen. Iets dat resoneert bij je klanten en hen aanmoedigt om stil te staan en te luisteren. Want op een festival vol schreeuwende mensen, is het de stem die je raakt, die de aandacht trekt en je even alles om je heen doet vergeten.

De content overload is vermoeiend, zowel voor marketeers als voor klanten. We zijn collectief overweldigd en verlangen naar betekenis in een zee van ruis. Hoe kunnen bedrijven dan opvallen? Eerst door te herkennen dat schreeuwen om aandacht niet voldoende is. Men moet de behoeften en verlangens van het publiek, oftewel de klant, echt begrijpen, empathie tonen en waarde bieden die verder gaat dan een oppervlakkige boodschap. Dus niet even snel een persona of ideaal klantprofiel maken. Nee, echt begrijpen. Content moet informatief zijn, ja, maar ook emotioneel verrijkend, en bovenal relevant voor het individu. Ook in de B2B. 

Laten we het festival van contentmarketing anders benaderen. Laten we niet alleen maar harder schreeuwen, maar zoeken naar een authentieke stem en een unieke boodschap. Laten we een ruimte creëren waar klanten willen zijn, waar ze iets kunnen leren en zichzelf kunnen zijn. Want in een wereld waar iedereen schreeuwt, is het de zachte, doordachte stem die uiteindelijk gehoord wordt. En wie weet, misschien vinden we in die momenten van echte verbinding de unieke waarde die jouw klant samen met jou zoekt.



Terug naar overzicht

Ook interessant

Concurreren doe je met een goede klantbeleving!

Als klant ben ik kritisch, veeleisend en ongeduldig. Ik verwacht een naadloze ervaring van begin tot eind en als een bedrijf dat niet kan bieden, dan…

Lees meer

Kraljic, de onbekende vriend van de marketeer

Kraljic, de onbekende vriend van de marketeerWaarom marketing en accountmanagement samen moeten komen Als marketeer werk je waarschijnlijk met persona's en doelgroepanalyses om klantbehoeften in kaart te brengen en gerichte strategieën te ontwikkelen. Aan de andere...
Lees meer

De Krachtige Sleutel om de Content Overload te Overwinnen

De Krachtige Sleutelom de content overload te overwinnenIn de huidige digitale wereld worden we overspoeld met een overvloed aan informatie en content. Dit vormt een enorme uitdaging voor marketeers, die constant vechten om de aandacht van hun doelgroep te krijgen....
Lees meer

De boekenlijst voor jouw vakantie

De vakantie boekenlijst7 tips voor boeken die wel leuk zijn om te lezen tijdens jouw vakantie.De vakantieperiode is een uitgelezen kans om te ontspannen, tot rust te komen en te genieten van quality time met je gezin, vrienden of andere reisgenoten. Of je nu op het...
Lees meer

De Kunst van het Kiezen

De kunst van kiezen in Account Based Marketing Waarom het zo lastig, maar cruciaal isStel je voor: je staat in een snoepwinkel, overal om je heen kleurrijke lekkernijen. De keuze is reusachtig; van nostalgische dropjes tot exotische chocolade. Maar, je mag maar één...
Lees meer

Jouw merk als magneet voor nieuwe medewerkers

Een merkpositionering is een cruciaal onderdeel van de marketingstrategie van elk bedrijf. Het is de manier waarop het merk zich onderscheidt van de…

Lees meer

van analytics tot anarchie

Van analytics tot anarchieDe bonte bruiloft van Marketing en salesAh, de marketeers, de grootmeesters van omzetcijfers en leadgeneratie, de alchemisten van de 21ste eeuw! Ze zitten daar, in hun glanzende kantoren die meer weg hebben van een ruimteschip dan een...
Lees meer

Hoppen of houden?

Hoppen of houden? Voor welke beleving kiest jouw medewerker?Een Human Resources manager stond voor een uitdaging. Volgens een onderzoek van het UWV veranderde 1 op de 5 medewerkers in 2022 van baan aldus het NRC Dagblad. De vraag die de directie aan de HR manager...
Lees meer

Aanbestedingen winnen?

Aanbestedingen winnen? Beantwoord de vraag die de klant niet steltWelkom in de wereld van tenders, aanbestedingen, RFP's en RFQ's, waar de finesse van je aanpak het verschil maakt tussen winst en verlies. De sleutel? Een strategie die verder kijkt dan de oppervlakte,...
Lees meer

Vragen die niet gesteld worden aan de buyers persona.

Om echt inzicht te krijgen in jouw klant, de persona, zal je diepere lagen van de drijfveren en beïnvloedende elementen moeten zien te vinden. De basis informatie is niet voldoende meer om onderscheidend te communiceren.

Lees meer

Account Based Marketing
Recruitment Marketing
Employer Branding
Merk Strategie
Content Marketing

Privacy Statement

Customer Journey's
Klantbeleving
Activatie Campagnes
Positionering
Propositie ontwikkeling

Algemene voorwaarden

Storysellers
Oude Vest 9
4811 HR Breda

076-2055085

    Copyright © 2023 Storysellers. Alle rechten voorbehouden.