De vakantie boekenlijst
7 tips voor boeken die wel leuk zijn om te lezen tijdens jouw vakantie.
De vakantieperiode is een uitgelezen kans om te ontspannen, tot rust te komen en te genieten van quality time met je gezin, vrienden of andere reisgenoten. Of je nu op het strand, in de tuin of op een exotische bestemming bent, een beetje “me time” is ook belangrijk. Dan is er geen betere metgezel dan een goed boek. Een goed boek kan een heerlijke roman zijn. Zelf vind ik het heerlijk om boeken te lezen die met mijn vak te maken hebben. Van die boeken die al een tijd op de plank liggen, maar waar nog geen tijd voor was om ze te lezen.
Ben jij nog op zoek naar ideeën? Dan heb ik een paar tips voor je. Boeken die bij mij al van de plank zijn gekomen en cover to cover door mij verslonden zijn. Veel plezier!
De Power van een contentplatform
Een heel leuk en vlot geschreven boek. Het leest lekker weg, zeker op vakantie. Maar de inhoud is er niet minder om. Zeker als jij hele dagen bezig bent met contentmarketing en communicatie is dit een must-read!
Who is Accountable
Als jij een manager bent in Sales, Marketing of Communicatie, dan is dit verplichte kost. Hoe laat je de commerciële silo’s beter samenwerken? Of sterker nog… hoe ontzuil je deze silo’s?
Bij Stoysellers geven we hier regelmatig workshops over naar aanleiding van dit boek. Dus als je meer wilt weten, klik dan hier.
Conceptdenken van slapend naar levend
Een eyeopener. Toen ik dit boek las, vielen de kwartjes en was het idee van “conceptueel denken” ineens een stuk eenvoudiger en veel minder abstract.
Er is ook een nieuwe versie: Accountable concept denken. Deze ligt bij mij ook nog op de plank.
The Secret of the Highly Creative Thinker
Een super leuk boek als kickstarter voor jouw creativiteit. Het boek laat zien dat het maken van connecties en verbinden de basis is om tot iets nieuws te komen. Er staan een aantal leuke oefeningen in die je heerlijk liggend op het strand kunt doen.
De kracht van het moment.
Dit boek is een persoonlijke favoriet. De kracht van het moment geeft je inzicht in welke eenvoudige manieren je bijzondere momenten kunt creëren in het leven van je klant, medewerkers, studenten of ieder ander wiens pad zich kruist met het jouwe en waar jij impact op kunt hebben.
De belevenis economie
Dit boek gaat over hoe de markt is veranderd van een transactionele markt naar een markt waarin de beleving van de klant centraal staat.
Thinking, Fast and Slow.
Hoe denken mensen? Welke denkprocessen (Systeem 1 en 2) doorlopen zijn bij beeld- ordeel- en besluitvorming.
Voor elke marketeer, communicatiespecialist en salespersoon is dit interessante materie.
Dus mocht je je vervelen, of even serieus wat me-time over hebben? Dan hoop ik dat ik je heb kunnen inspireren met wat suggesties.
Laat hier na de vakantie maar weten wat je van de boeken vond. Ben wel nieuwsgierig naar jullie “recensie”.
Fijne vakantie, fijne zomer!