Storysellers | B2B Account Based Marketing Agency Breda
  • Home
  • Expertises
  • Cases
    • Case VX Company
    • Case BKV
    • Case RDC Zuid
    • Case Appalti
    • Case Architect Direct
  • Workshops
  • Blog
  • studio-OV9
  • Interim Marketing
  • Contact
Selecteer een pagina

Aanbestedingen winnen met
Account Based Marketing

Ben jij actief in de wereld van aanbestedingen en ben je benieuwd naar de voordelen van Account Based Marketing (ABM)? Dan ben je hier aan het juiste adres! In deze blog gaan we dieper in op de voordelen van ABM voor bedrijven die actief zijn in aanbestedingen.

Laten we beginnen met een korte introductie van wat ABM eigenlijk is. Bij ABM richt je je als bedrijf op een specifieke groep accounts, in plaats van op een breder publiek. Je gaat dus gericht te werk en probeert de behoeften van deze specifieke groep accounts in kaart te brengen. Vervolgens pas je je marketingstrategie hierop aan, om zo de beste resultaten te behalen.

Maar wat zijn nu precies de voordelen van ABM voor bedrijven die actief zijn in aanbestedingen? Hieronder hebben we de belangrijkste voordelen voor je op een rijtje gezet.

Gericht te werk gaan

Het grootste voordeel van ABM is dat je gericht te werk gaat. Je richt je op een specifieke groep accounts, waardoor je je marketingstrategie hierop kunt aanpassen. Dit zorgt ervoor dat je tijd en geld bespaart, omdat je alleen investeert in accounts die relevant zijn voor jouw bedrijf. Hierdoor wordt je marketingstrategie ook efficiënter en effectiever.

Je weet wat de klant nodig heeft….maar niet vraagt

Doordat je je richt op de DMU van een specifiek account, kun je je marketingboodschap specifiek op hen afstemmen. Hierdoor trekt je de aandacht van de juiste mensen. Je vult de informatiebehoefte in op het juiste moment op de juiste plaats. Je geeft antwoord op vragen die er zijn maar niet worden gesteld. Dat zijn extra punten tijdens de gunning en het zijn die punten die voor de winst zorgen!

Betere samenwerking tussen sales en marketing

Bij ABM werken sales en marketing nauw samen. Marketing kent de doelgroep, maar Sales kent de klant. Al deze informatie levert een compleet beeld van het account op en stelt marketing in staat om relevante content te maken die sales kan delen. De samenwerking zorgt voor een betere afstemming van gezamenlijke doelen en kpi’s tussen de twee afdelingen. Het eigenaarschap van taken en verantwoordelijkheden is geregeld. Beter communicatie en onderling begrip tussen de afdelingen zorgt ervoor dat er meer synergie is.

Meer inzicht in de behoeftes van je klanten

Doordat je je richt op een specifieke groep accounts, kun je deze accounts beter leren kennen. Hierdoor krijg je meer inzicht in de behoeften van je klanten en kun je hierop inspelen. Dit zorgt ervoor dat je je producten of diensten beter kunt afstemmen op de behoeften van je klanten, waardoor je meer waarde kunt bieden. Het zijn met name de latente behoeftes die van belang zijn. ABM helpt je inzicht te krijgen in deze behoefte waardoor je de klant vooruit helpt met oplossingen voor dat de klant een probleem ervaart. Het maakt de aanbieding proactief en klantgericht.

Hogere ROI

ABM zorgt ervoor dat je gerichter te werk gaat en dat je je marketingstrategie kan afstemmen op de behoeften van je klanten. Je hebt door ABM de klant en huidige en toekomstige behoefte leren kennen. Dat stelt je in staat een passend bod te doen waarmee je wint in de wetenschap dat je de toekomstige behoefte, die nog niet is uitgevraagd in de aanbesteding tegen goede marges, kan invullen. Dit zorgt ervoor dat je ROI hoger wordt en dat je meer rendement haalt uit je Account based marketingbudget.

Klik hier als jij ook meer aanbestedingen wil winnen!

 

Terug naar overzicht

Ook interessant

Marketing en sales als één team

Als marketeer of commercieel directeur weet je waarschijnlijk maar al te goed hoe belangrijk het is dat marketing en verkoop goed samenwerken. Helaas gebeurt het nog…
Lees meer

Voorkom de bullshit bingo

In een steeds meer competitieve markt is het essentieel voor organisaties om zich te onderscheiden van hun concurrenten. Een van de meest effectieve manieren om dit te bereiken, is door het uitdragen van een unieke identiteit. De…

Lees meer

Jouw merk als magneet voor nieuwe medewerkers

Een merkpositionering is een cruciaal onderdeel van de marketingstrategie van elk bedrijf. Het is de manier waarop het merk zich onderscheidt van de…

Lees meer

Aanbestedingen winnen?

Aanbestedingen winnen? Beantwoord de vraag die de klant niet steltWelkom in de wereld van tenders, aanbestedingen, RFP's en RFQ's, waar de finesse van je aanpak het verschil maakt tussen winst en verlies. De sleutel? Een strategie die verder kijkt dan de oppervlakte,...
Lees meer

Van Ploeg tot pixel

Van Ploeg tot pixel De evolutie van contentmarketingHoe contentmarketing is ontstaan en veranderd Contentmarketing is het maken en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content om een specifieke doelgroep aan te trekken en te binden, met als...
Lees meer

Kraljic, de onbekende vriend van de marketeer

Kraljic, de onbekende vriend van de marketeerWaarom marketing en accountmanagement samen moeten komen Als marketeer werk je waarschijnlijk met persona's en doelgroepanalyses om klantbehoeften in kaart te brengen en gerichte strategieën te ontwikkelen. Aan de andere...
Lees meer

Gen Z in jouw DMU

Hoe bereik je Gen Z in jouw DMU?5 essentiële tips voor marketeers en sales pro'sIn de snel evoluerende wereld van marketing en sales is het van cruciaal belang om de doelgroep effectief te bereiken. Met de opkomst van Generatie Z als een machtige consumentengroep, is...
Lees meer

Vragen die niet gesteld worden aan de buyers persona.

Om echt inzicht te krijgen in jouw klant, de persona, zal je diepere lagen van de drijfveren en beïnvloedende elementen moeten zien te vinden. De basis informatie is niet voldoende meer om onderscheidend te communiceren.

Lees meer

De Krachtige Sleutel om de Content Overload te Overwinnen

De Krachtige Sleutelom de content overload te overwinnenIn de huidige digitale wereld worden we overspoeld met een overvloed aan informatie en content. Dit vormt een enorme uitdaging voor marketeers, die constant vechten om de aandacht van hun doelgroep te krijgen....
Lees meer

Functioneel tevreden of emotioneel loyaal?

Klantbeleving is een woord dat heel, heel veel wordt gebruikt. Elk bedrijf is er wel mee bezig. Althans, dat zeggen ze als ik ernaar vraag. Dat klopt ook wel. De meeste bedrijven denken na over hun interne processen en hoe…

Lees meer

Account Based Marketing
Recruitment Marketing
Employer Branding
Merk Strategie
Content Marketing

Privacy Statement

Customer Journey's
Klantbeleving
Activatie Campagnes
Positionering
Propositie ontwikkeling

Algemene voorwaarden

Storysellers
Oude Vest 9
4811 HR Breda

076-2055085

    Copyright © 2023 Storysellers. Alle rechten voorbehouden.