Storysellers
  • Home
  • Expertises
  • Cases
    • Case BKV
    • Case RDC Zuid
    • Case Appalti
    • Case Architect Direct
  • Workshops
  • Blog
  • Interim Marketing
  • Contact
Selecteer een pagina

Aanbestedingen winnen met
Account Based Marketing

Ben jij actief in de wereld van aanbestedingen en ben je benieuwd naar de voordelen van Account Based Marketing (ABM)? Dan ben je hier aan het juiste adres! In deze blog gaan we dieper in op de voordelen van ABM voor bedrijven die actief zijn in aanbestedingen.

Laten we beginnen met een korte introductie van wat ABM eigenlijk is. Bij ABM richt je je als bedrijf op een specifieke groep accounts, in plaats van op een breder publiek. Je gaat dus gericht te werk en probeert de behoeften van deze specifieke groep accounts in kaart te brengen. Vervolgens pas je je marketingstrategie hierop aan, om zo de beste resultaten te behalen.

Maar wat zijn nu precies de voordelen van ABM voor bedrijven die actief zijn in aanbestedingen? Hieronder hebben we de belangrijkste voordelen voor je op een rijtje gezet.

Gericht te werk gaan

Het grootste voordeel van ABM is dat je gericht te werk gaat. Je richt je op een specifieke groep accounts, waardoor je je marketingstrategie hierop kunt aanpassen. Dit zorgt ervoor dat je tijd en geld bespaart, omdat je alleen investeert in accounts die relevant zijn voor jouw bedrijf. Hierdoor wordt je marketingstrategie ook efficiënter en effectiever.

Je weet wat de klant nodig heeft….maar niet vraagt

Doordat je je richt op de DMU van een specifiek account, kun je je marketingboodschap specifiek op hen afstemmen. Hierdoor trekt je de aandacht van de juiste mensen. Je vult de informatiebehoefte in op het juiste moment op de juiste plaats. Je geeft antwoord op vragen die er zijn maar niet worden gesteld. Dat zijn extra punten tijdens de gunning en het zijn die punten die voor de winst zorgen!

Betere samenwerking tussen sales en marketing

Bij ABM werken sales en marketing nauw samen. Marketing kent de doelgroep, maar Sales kent de klant. Al deze informatie levert een compleet beeld van het account op en stelt marketing in staat om relevante content te maken die sales kan delen. De samenwerking zorgt voor een betere afstemming van gezamenlijke doelen en kpi’s tussen de twee afdelingen. Het eigenaarschap van taken en verantwoordelijkheden is geregeld. Beter communicatie en onderling begrip tussen de afdelingen zorgt ervoor dat er meer synergie is.

Meer inzicht in de behoeftes van je klanten

Doordat je je richt op een specifieke groep accounts, kun je deze accounts beter leren kennen. Hierdoor krijg je meer inzicht in de behoeften van je klanten en kun je hierop inspelen. Dit zorgt ervoor dat je je producten of diensten beter kunt afstemmen op de behoeften van je klanten, waardoor je meer waarde kunt bieden. Het zijn met name de latente behoeftes die van belang zijn. ABM helpt je inzicht te krijgen in deze behoefte waardoor je de klant vooruit helpt met oplossingen voor dat de klant een probleem ervaart. Het maakt de aanbieding proactief en klantgericht.

Hogere ROI

ABM zorgt ervoor dat je gerichter te werk gaat en dat je je marketingstrategie kan afstemmen op de behoeften van je klanten. Je hebt door ABM de klant en huidige en toekomstige behoefte leren kennen. Dat stelt je in staat een passend bod te doen waarmee je wint in de wetenschap dat je de toekomstige behoefte, die nog niet is uitgevraagd in de aanbesteding tegen goede marges, kan invullen. Dit zorgt ervoor dat je ROI hoger wordt en dat je meer rendement haalt uit je Account based marketingbudget.

Klik hier als jij ook meer aanbestedingen wil winnen!

 

Terug naar overzicht

Ook interessant

Marketing en sales als één team

Als marketeer of commercieel directeur weet je waarschijnlijk maar al te goed hoe belangrijk het is dat marketing en verkoop goed samenwerken. Helaas gebeurt het nog…
Lees meer

Hoppen of houden?

Hoppen of houden? Voor welke beleving kiest jouw medewerker?Een Human Resources manager stond voor een uitdaging. Volgens een onderzoek van het UWV veranderde 1 op de 5 medewerkers in 2022 van baan aldus het NRC Dagblad. De vraag die de directie aan de HR manager...
Lees meer

De Magie van Odido: Een Marketing Masterstroke?

De Magie van "Odido": Een Marketing Masterstroke?De Magie van "Odido" T-Mobile in Nederland besloot dat het tijd was om nieuwe een hoofdstuk te gaan schrijven. Ze kozen een nieuwe naam, die zowel simpel als ingewikkeld was: Odido. Een palindroom. Een woord dat van...
Lees meer

Voorkom de bullshit bingo

In een steeds meer competitieve markt is het essentieel voor organisaties om zich te onderscheiden van hun concurrenten. Een van de meest effectieve manieren om dit te bereiken, is door het uitdragen van een unieke identiteit. De…

Lees meer

Vragen die niet gesteld worden aan de buyers persona.

Om echt inzicht te krijgen in jouw klant, de persona, zal je diepere lagen van de drijfveren en beïnvloedende elementen moeten zien te vinden. De basis informatie is niet voldoende meer om onderscheidend te communiceren.

Lees meer

Concurreren doe je met een goede klantbeleving!

Als klant ben ik kritisch, veeleisend en ongeduldig. Ik verwacht een naadloze ervaring van begin tot eind en als een bedrijf dat niet kan bieden, dan…

Lees meer

De Krachtige Sleutel om de Content Overload te Overwinnen

De Krachtige Sleutelom de content overload te overwinnenIn de huidige digitale wereld worden we overspoeld met een overvloed aan informatie en content. Dit vormt een enorme uitdaging voor marketeers, die constant vechten om de aandacht van hun doelgroep te krijgen....
Lees meer

van analytics tot anarchie

Van analytics tot anarchieDe bonte bruiloft van Marketing en salesAh, de marketeers, de grootmeesters van omzetcijfers en leadgeneratie, de alchemisten van de 21ste eeuw! Ze zitten daar, in hun glanzende kantoren die meer weg hebben van een ruimteschip dan een...
Lees meer

Het Festival van Contentmarketing

Het Festivalvan content marketingHet Festival van Contentmarketing   Stel je voor dat je op een drukbezocht festival staat, met een kakofonie van geluiden die om je oren vliegt. Overal zijn mensen aan het schreeuwen, in een poging om boven de rest uit te komen....
Lees meer

Functioneel tevreden of emotioneel loyaal?

Klantbeleving is een woord dat heel, heel veel wordt gebruikt. Elk bedrijf is er wel mee bezig. Althans, dat zeggen ze als ik ernaar vraag. Dat klopt ook wel. De meeste bedrijven denken na over hun interne processen en hoe…

Lees meer

Account Based Marketing
Recruitment Marketing
Employer Branding
Merk Strategie
Content Marketing

Privacy Statement

Customer Journey's
Klantbeleving
Activatie Campagnes
Positionering
Propositie ontwikkeling

Algemene voorwaarden

Storysellers
Stadserf 2
4811 XS Breda

076-2055085

    Copyright © 2023 Storysellers. Alle rechten voorbehouden.
    We gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te bieden door uw voorkeuren en herhaalde bezoeken te onthouden. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies. U kunt echter naar "Cookie-instellingen" gaan om een ​​gecontroleerde toestemming te geven.
    Cookie SettingsAccept All
    Manage consent

    Privacy Overview

    Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren terwijl u door de website navigeert. Hiervan worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd, in uw browser opgeslagen omdat ze essentieel zijn voor de werking van de basisfunctionaliteiten van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met uw toestemming in uw browser opgeslagen. U heeft ook de mogelijkheid om u af te melden voor deze cookies. Maar als u zich afmeldt voor sommige van deze cookies, kan dit uw browse-ervaring beïnvloeden.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
    CookieDuurOmschrijving
    cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
    cookielawinfo-checkbox-analytics1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Analytics" category .
    cookielawinfo-checkbox-functional1 yearThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
    cookielawinfo-checkbox-necessary1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Necessary" category .
    cookielawinfo-checkbox-others1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Others".
    cookielawinfo-checkbox-performance1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance".
    CookieLawInfoConsent1 yearRecords the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    CookieDuurOmschrijving
    _ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
    _ga_809SCMYV2Y2 yearsThis cookie is installed by Google Analytics.
    CONSENT2 yearsYouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    CookieDuurOmschrijving
    VISITOR_INFO1_LIVE5 months 27 daysA cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
    YSCsessionYSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
    yt-remote-connected-devicesneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
    yt-remote-device-idneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN
    Aangedreven door CookieYes Logo